Struktura organizacyjna KP PSP w Żarach

 

– Komendant Powiatowy

– Zastępca Komendanta

– Wydział Operacyjno, Kontrolno – Rozpoznawczy

– Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego

– Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza w Żarach

– Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza w Lubsku

– Sekcja Organizacyjno – Kadrowa

– Sekcja Finansów

– Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna


– Strażacy, którzy zakończyli służbę w KP PSP w Żarach


REGULAMIN ORGANIZACYJNY KP PSP W ŻARACH

STANOWISKA SŁUŻBOWE KP PSP W ŻARACH

SCHEMAT ORGANIZACYJNY KP PSP W ŻARACH


Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą, a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej oraz innymi jednostkami administracji publicznej i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności.

Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy powiatowej, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności :

  • planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej;
  • podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa;
  • sporządzanie programu działania oraz planu pracy komendy powiatowej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań;
  • współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w komendzie powiatowej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi;
  • współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz z innymi służbami, inspekcjami i strażami a także z podmiotami ksr-g;
  • współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego;
  • załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytucje i organy władzy;
  • realizowanie zaleceń pokontrolnych;
  • realizowanie zadań z zakresu spraw obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
  • realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
  • wykonywanie zadań wynikających z aktów normatywnych oraz prowadzenie podręcznych rejestrów tematycznych aktów prawnych z obowiązującego zakresu działania komórki organizacyjnej;
  • przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów (instrukcji kancelaryjnej) i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
  • realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta powiatowego funkcji w powiatowym zespole  reagowania kryzysowego;
  • współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
  • realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji ksr-g na obszarze powiatu.